پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Gemini Man

یادداشتی بر فیلم «مرد ماه جوزا»
نیل سوانس
در مرد ماه جوزا هنری بروگان (ویل اسمیت) با قاتلی روبرو می شود که او را تعقیب کرده و تک تک حرکات او را پیش بینی می کند. بروگان به زودی می فهمد که قاتل در واقع نسخه ای جوان تر از خود اوست. این پروژه از سال 1997 تا سال 2019 که بالاخره به تولید رسید، چندین تهیه کننده، کارگردان و بازیگر عوض کرد تا این که نهایتاً انگ لی به عنوان کارگردان و ویل اسمیت به عنوان بازیگر نقش اصلی آن انتخاب شدند. انگار بالاخره وقت درست برای تولید فیلم فرا رسیده بود: تکنولوژی جوان سازی در چندسال اخیر بارها امتحان شده و نتایج خوبی گرفته است. در «مرد ماه جوزا» چندین صحنه وجود دارد که از واقعی بودن تصویر جوان شده ویل اسمیت انگشت به دهان می مانید، اما صحنه های دیگری هم هستند که این تکنولوژی باعث پرت شدن حواس بیننده و دور شدن او از فیلم می شود. انگ لی استاد کارگردانی صحنه های اکشن است و در این فیلم چندین سکانس اکشن خیره کننده وجود دارد اما برای اینکه یک سکانس اکشن بتواند واقعا درگیر کننده باشد باید در روند کلی داستان فیلم جای بگیرد و این در «مرد ماه جوزا» اتفاق نمی افتد.
داستان نقطه ضعف اصلی «مرد ماه جوزا» است. ماجرای ساخته شدن نسخه دو قلو از یک شخصیت بارها در فیلم های علمی تخیلی انجام شده و فیلم نوآوری ای در این زمینه ندارد. اما بدتر از این قابل پیش بینی بودن طرح داستانی فیلم و گره گشایی های آن است. بازیگران تا حد ممکن برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش کرده اند و این به خصوص در بازی ویل اسمیت مشخص است اما هر دو شخصیت هایی که او بازی می کند آنقدر ضعیف نوشته شده اند که به اندازه کافی درگیرکننده نیستند. فیلم می توانست شوخی های بیشتری در خود داشته باشد، فرصت از دست رفته ای که با توجه به قدرت کمیک ویل اسمیت می توانست بسیار به فیلم کمک کند. با وجود دستاوردهای فنی فیلم، بازی خوب ویل اسمیت و همچنین کارگردانی انگ لی، فیلم به دلیل داشتن یک فیلمنامه ضعیف موفق نمی شود به تاثیرگذاری مورد نظرش برسد. هرچند اگر طرفدار ویل اسمیت هستید قطعا از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 26% را بر اساس 291 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/68 از 10 است: «در مرد ماه جوزا تصویربرداری تحسین برانگیز در کنار بازی های قوی قرار می گیرند اما این فیلم تریلر علمی تخیلی از داستان بسیار ضعیفش ضربه خورده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 38 از 100 را بر اساس نظر 49 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.
«فیلم تم های مورد علاقه انگ لی را دارد: طبیعت در مقابل انسان و تنهایی فرد بریده از اجتماع. علاوه بر اینها چالش مورد علاقه انگ لی یعنی روبرو شدن با فیلمسازی دیجیتال را هم عرضه می کند. در عمل فیلم به هر سه مورد می پردازد اما داستان آن از خلاقیت تکنیکی اش بسیار عقب است.»
اریک کان (اندی وایر)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نمره بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 83%

نظر مثبت:
فیلم قرار نیست مرزهای فیلمسازی رو جا به جا کنه اما دیدنش لذت بخشه. متوسط بودن فیلمنامه با کارگردانی جون دار و صحنه های اکشن جذاب جبران شده.

نظر منفی:
ایده ساخته شدن یه نسخه دیگه از فرد به خودی خود جذابه اما نه توی این فیلم! خط داستانی فیلم اصلا خوب نیست و کاملا قابل پیش بینیه. من از CGI فیلم هم خوشم نیومد انگار یه آدم دیگه صورت ویل اسمیت رو پوشیده. اصلا واقعی به نظر نمیاد. فیلم رو می بینید و با خودتون فکر می کنید: اوکی همین؟ داستانش کجاست؟

نویسندگان: 
دیوید بنیوف، بیلی ری، درن لمکه

عوامل:
فیلمبرداری: دایون بیبه
تدوین: تیم اسکوایرس
موسیقی: لورن بالفه

بودجه کلی: $138,000,000
فروش جهانی: $173,469,516

دیالوگ برگزیده:
دنی زاکاروسکی: میتونی همین حالا بهم بگی چی شده یا پنج دقیقه دیگه بدون اینکه دندون داشته باشی توضیح بدی.

جزئیات:
فیلمنامه نویس این فیلم دیوید بنیوف، از سازندگان و طراحان اصلی سریال محبوب «بازی تاج و تخت» است.
اولین نسخه فیلمنامه در سال 1997 نوشته شده و از آن زمان تا سال 2019 به دلیل نبود تکنولوژی مورد نیاز ساخت آن به تعویق افتاد.
از سال 2003 تا 2010 نیکلاس کیج به صورت جدی برای بازی در این پروژه انتخاب شده بود اما این همکاری به سرانجام نرسید.
جانی دپ در سال 2012 پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرده است.
در سال 2019 تکنولوژی جوان سازی به جز این فیلم در 5 فیلم دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است: «کاپیتان مارول» ، «انتقام جویان: آخر بازی»، «مرد ایرلندی»، «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» و «آن: بخش دوم»
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مرد ماه جوزا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری