پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Njan Prakashan

«نیان پراکاشان» فیلمی هندی در ژانر کمدی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط ساتیان آنتیکاد کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ام. بی. سرینیواسان نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به فحاد فاسیل، ام. بی. سرینیواسان و نیکیلا ویمال اشاره کرد. «نیان پراکاشان» در تاریخ 21 دسامبر 2018 در هند به نمایش درآمد و با تحسین منتقدان روبرو شد. همچنین این فیلم یکی از پرفروش ترین آثار مالایالامی زبان سینمای هند به شمار می رود. 

نویسندگان: 
ام. بی. سرینیواسان 

عوامل:
فیلمبرداری: اس. کومار
تدوین: کی. راجاگوپال
موسیقی: شان رحمان




واکنش منتقدها:
«نیان پراکاشان» بسیار مورد توجه منتقدان سینمای هند قرار گرفته است و اکثر منتقدان فیلم را به خاطر داشتن کمدی جذاب و پیام اجتماعی مثبت تحسین کرده اند. ساجین شریت از نشریه نیوایندین اکسپرس از 5 ستاره به فیلم نمره 4 ستاره را داده و درمورد آن نوشته است: «نیان پراکاشان فیلمی بسیار سرگرم کننده و پر از لحظات خنده دار است که از احساسات گرایی فیلم های هندی قدیمی دوری می کند».


یادداشتی بر فیلم «نیان پراکاشان»
پراکاشان نمونه ای از افراد جامعه مالایالان در هندوستان است که اکثر ویژگی های منفی آنها را در خود جمع کرده است. او فردی بدبین و حسود است که البته قلب پاکی دارد اما معمولا برای خودش دردسر درست می کند. پراکاشان در رشته پرستاری از دانشگاه فارغ التحصیل شده اما به این شغل راضی نیست چرا که می خواهد زندگی مجللی داشته باشد بدون اینکه زحمتی برای به دست آوردن آن بکشد. او بلد است چگونه دیگران را به سوی برآورده کردن نیازهایش سوق بدهد و با همین حربه ها برای رقیب هایش دردسر ایجاد می کند و باعث می شود نامزد سابقش به نام سالومی پیش او برگردد. او امیدوار است که با سالومی بتواند به آلمان مهاجرت کند تا در آنجا او را رها کرده و به زندگی دلخواه خودش برسد. اما هیچ چیز طبق نقشه پیش نمی رود و مشکلات زیادی گریبانگیر پراکاشان می شود. بعد از شانزده سال بار دیگر زوج نویسنده کارگردان، ساتیان و سرینیواسان دوباره با همکاری یک دیگر یک فیلم ساخته اند و نتیجه به همان خوبی همکاری های قبلی آن هاست. فیلمی که تغییر و تحول شخصیت پراکاشان از یک فرد بی مسئولیت و بی اخلاق به انسانی درستکار و مسئولیت پذیر را به خوبی نشان می دهد.
چنین داستانی به خصوص اگر در هند ساخته شود احتمالا بسیار کلیشه ای به نظر می رسد اما جالب اینجاست که «نیان پراکاشان» به هیچ عنوان یک فیلم کلیشه ای نیست و تا حد زیادی از داستان های آشنای سینمای هند دوری کرده است. فحاد فاسیل شخصیت پراکاشان را به شیوه ای بازی می کند که کاملا قابل باور است و با وجود تمام مشکلاتش همدلی بیننده را به خودش جلب می کند. ما او را در یک مسیر بسیار پرفراز و نشیب دنبال می کنیم و همراه او احساسات مختلفی را از سر می گذرانیم.
علاوه بر فحاد فاسیل، ساتیان و سرینیواسان تعداد زیادی از شخصیت های فرعی را در مسیر شخصیت اصلی قرار داده اند که هر یک وظیفه مشخصی را در روایت فیلم به عهده دارند و به نحوی به کامل شدن داستان کمک می کنند. دیالوگ های فیلم به گونه ای نوشته شده اند که اهمیت این شخصیت های فرعی را بیشتر می کنند و تاثیر آنها بر کارهای پراکاشان را نشان می دهند. فحاد فاسیل بار دیگر موفق شده در نقش اصلی یک فیلم کمدی بازی درجه یکی را ارائه بدهد و نشان دهد چرا یکی از بهترین بازیگران سینمای معاصر هند به شمار می رود. زوج کارگردان- نویسنده فیلم، ساتیان آنتیکاد و سرینیواسان حدود سه دهه است که در سینمای هند فعالیت می کنند و در این فیلم به بهترین شکل از تجربه هایشان برای ساخت یک کمدی شیرین و خوش ساخت استفاده کرده اند.
نویسنده: آنجانا جرج
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
اگه به دیدن فیلمای کمدی علاقه دارید این فیلم رو حتما ببینید چون واقعا از خنده روده بر میشید. بازی فحاد فاسیل طبق معمول حرف نداره و داستان فیلم پر از لحظات خنده داره.
نظر منفی:
من قبلا عاشق فیلمهای ساتیان آنتیکاد بودم اما پراکاشان جادوی فیلم های دیگه اون رو نداره و کمدیش اصلا خوب از کار درنیومده، البته لحظات خنده داری توی فیلم وجود داره اما برای یک فیلم سینمایی اصلا کافی نیستن.

دیالوگ برگزیده:
پراکاشان: پرستاری بدترین شغلیه که یه آدم میتونه داشته باشه، حتی آدم ربایی هم از پرستاری بهتره.

جزئیات:
• ساتیان آنتیکاد (کارگردان) قبلا فیلم «روزهای بانگالور» (2014) را ساخته است.



 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

نیان پراکاشان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری