پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Dear Comrade

رفیق عزیز فیلمی هندی در ژانر درام و عاشقانه و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط بهارات کاما انجام شده است و از بازیگران مطرح آن می توان به ویجای دوراکندا، راشمیکا ماندانا و سانسوش آدوری اشاره کرد. «رفیق عزیز» در 26 ژانویه 2019 در هند به نمایش درآمد.
نویسندگان: 
بهارات کاما
عوامل:
فیلمبرداری: سوجیت سارانگ
تدوین: سریجیت سارانگ
موسیقی: جاستین پرابهاکاران

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان هندی داستان و بازی های فیلم را تحسین کرده اند و به خلاقیت های فیلم در تعریف کردن یک داستان عاشقانه غیرکلیشه ای اشاره کرده اند. هماث کومار از نشریه فرست پست از 5 ستاره به فیلم نمره 3 داده و نوشته است «رفیق عزیز داستان عاشقانه اش را با دو شخصیت خاص و دوست داشتنی تعریف می کند» او همچنین ظرافت موجود در بازی راشمیکا ماندانا را تحسین کرده است.


یادداشتی بر فیلم «رفیق عزیز»
در نقطه ای حساس از فیلم رفیق عزیز شخصیت ویجای دوراکندا به راشمیکا می گوید «امروز من برای تو مهم تر از کریکت شدم»، این دیالوگ ممکن است یک جمله عاشقانه ساده به نظر برسد اما نشان می دهد که بهارات کاما با مهارت زیادی پیام اجتماعی اش را در قالب این داستان عاشقانه بیان کرده است. هیچ زنی نباید به خاطر عشق دست از علایق دیگرش بکشد. رفیق عزیز درام عاشقانه ای است که خشم، علاقه و احساسات زیادی در خود دارد و این موارد را با فیلمبرداری عالی و بازی های خوب بازیگرانش تکمیل کرده است.
وقتی بابی برای اولین بار لیلی را ملاقات می کند او یک فعال دانشجویی خشمگین است که با دوستانش همدیگر را رفیق صدا می زنند که به معنای این است که تحت هر شرایطی وفاداری‎شان به همدیگر را فراموش نخواهند کرد. بابی منتظر است که یک ناعدالتی کوچک را مشاهده کند تا به خاطر آن بر سر مردم داد بکشد و برایش مهم نیست که این کار او را به دردسر بیاندازد. اما لیلی او را غافلگیر می کند چون نه تنها این مردانگی‎اش او را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه او خود یک کریکت باز حرفه ای است که هیچ مردی هم حریفش نمی شود. او که برادرش را به خاطر فعالیت سیاسی از دست داده فورا متوجه می شود رفتار بابی و عصبانیت او خطرناک است و سعی می کند او را از این خطر نجات بدهد. بزرگترین مزیت فیلم این است که هیچوقت داستان آن یک‎بعدی نمی شود. لحظاتی در فیلم هست که احساس می کنید می توانید حوادث بعدی را پیش بینی کنید اما اتفاقات بعدی شما را فورا غافلگیر می کنند، داستان فقط درمورد رابطه لیلی و بابی نیست و هر بار ماجراهای جدید حول آنها شکل می گیرد که جذابیت قصه را حفظ می کنند.
هر از گاهی سرعت فیلم به خاطر برخی اشتباهات فیلمنامه نویسی اندکی به مشکل برمی خورد اما آنقدر لحظات قدرتمند در فیلم وجود دارد که بشود این مشکلات را کاملا نادیده گرفت، به خصوص در نیمه دوم فیلم که ماجرای شخصیت ها آرام آرام کامل می شود. بازی های دو بازیگر اصلی فیلم بسیار عالی هستند و به خصوص ویجای دوراکندا بازی بسیار درخشانی ارائه داده است. او هم عصبانیت شخصیت اش را خوب بازی می کند و هم موفق می شود عاشق شدن و سردرگمی او را به خوبی به تصویر بکشد. رفیق عزیز با وجود ضعف هایی که در داستانش وجود دارد، تلاشی موفق برای ساخت یک فیلم عاشقانه متفاوت است و به راحتی احساسات بینندگان را تحریک می کند. فیلمی که شما را وادار می کند ادامه آنرا را حدس بزنید، غافلگیر شوید و در پایان تا چندین روز تحت تاثیر آن باقی بمانید.
نویسنده: سوهاس یلاپانتولا
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یکی از بهترین عاشقانه های هندی این چند سال اخیر.
نظر منفی:
نیمه اول فیلم خیلی جذاب بود اما بعد از اون فیلم سرعتش کم می شد و خیلی شبیه به فیلم «آریون رودی» شده بود که اگر اون رو دیده باشید فیلم براتون از همون اول تکراریه.

دیالوگ برگزیده:
بابی: برای کسی که بهش ظلم شده، عصبانیت تنها راه بروز احساساته.

جزئیات:
بهارات کاما قبلا فیلم «دوچرخه» (2013) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

رفیق عزیز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری