پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Good Liar

یادداشتی بر فیلم «دروغگوی خوب»
نیل سوانس
تمام زندگی روی کورتنی (ایان مک کلن) بر پایه فریب است. روی و شریکش وینسنت (جیم کارتر) با استفاده از هویت های جعلی و انواع و اقسام تقلب ها توانسته اند یکسری افراد ثروتمند را فریب داده و برای خودشان زندگی مرفهی دست و پا کنند. تخصص روی در فریب زنان تنها و آسیب پذیر است به همین خاطر بیوه ای به نام بتی مک لیش (هلن میرن) لقمه راحتی برای او به نظر می رسد.
وقتی داستان هرچه بیشتر از زاویه دید روی جلو می رود، نمی توان مجذوب کاریزمای موجود در رفتار او نشد، جایی که حرکت بسیار ماهرانه مک کلن از یک حربه به دیگری جذابیت قصه را به خوبی حفظ می کند. از طرف دیگر بتی به هیچ وجه شخصیت سلطه پذیری نیست اما میرن کاری می کند تا با شخصیتی که آرام آرام گاردش را پایین می آورد همذات پنداری کنید. فیلمنامه به درستی انتظار دارد که هر پیچش و گره افکنی داستانی را با آغوش باز بپذیریم چرا که مطمئن است کسی دوست ندارد از دیدن بازی این دو بازیگر افسانه ای دست بکشد.
لذت دیدن این دو بازیگر بزرگ در دل داستان فیلم و این که انگار بازی هر کدامشان به نوعی از توانایی دیگری تغذیه می کند چیزی ست که فیلم را به شدت دیدنی می کند. اما هرچقدر که طرح داستانی فیلم سعی می کند مخاطب را به سوی روایت خاصی سوق بدهد، مکانیکی بودن گره گشایی نهایی داستان همچنان به چشم می آید. شاید برای بسیاری این گره گشایی شوکه کننده باشد. کار خوب بیل کاندون در یک سوم پایانی فیلم به خاطر اوج طولانی ای که در فیلمنامه طراحی شده آسیب می بیند. این اوج هم چنین طرح داستانی را با گاف های داستانی ای پر می کند که در دفعه دوم تماشای فیلم بیشتر نمایان می شوند. در یک نگاه نهایی دروغگوی خوب به عنوان یک کلاس بازیگری بهتر کار می کند تا یک تجربه داستانی مستحکم و لذت بخش.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 63% را بر اساس 153 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/13 از 10 است: «دروغگوی خوب از پیج و تاب و جاه طلبی بیش از حد داستان های فرعی اش آسیب می بیند اما با هماهنگی بامزه بازیگران نقش های اصلی اش بهتر و بهتر می شود.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 55 از 100 را بر اساس نظر 31 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«دروغگوی خوب وقتی به اوج جذابیتش می رسد که دو بازیگر اصلی اش داستان فیلم را به آرامی و شوخ طبعی جلو می برند، داستانی که انگار مثل یک عروسک روسی بیشتر و بیشتر لایه های فریب را برملا می کند.»
وندی آید (گاردین)
«اگر به دنبال یک سرگرمی با کیفیت با بازی های درخشان، فیلمنامه ای درگیرکننده و غافلگیری های داستانی می گردید این فیلم برای شماست، شاهکار نیست اما درگیرکننده و راضی کننده است.»
دیوید هیوز (امپایر)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
معمولا وقتی دو تا بازیگر پیر قراره دینامیک مرکزی یک فیلم رو تشکیل بدن، انتظار اینه که یه درام آروم و مودبانه ببینه اما این فیلم اصلا اون شکلی نیست. توی یه لحظاتی به سمت اون شکل از درام میره اما نذارید اون لحظات گولتون بزنه. این یه فیلم ژانر دلهره آور به تمام معناست.

نظر منفی:
چون لیست بازیگرهای فیلم همش توی ذهنم بود بعد از دیدن 15 دقیقه اول فیلم واقعا احساس کردم قراره با یه فیلم تاثیرگذار و خوش ساخت روبرو بشم، اما متاسفانه از اونجا به بعد فیلم همش توی سرازیریه و از یه تریلر خوب به گره گشایی ای میرسه که اصلا راضی کننده نیست. بازی های عالی و سرعت مناسب داستان تنها نکات مثبتی هستن که میتونم پیدا کنم و اینا بعد از دیدن اون 15 دقیقه اول اصلا راضی کننده نیستن.

نویسندگان:
جفری هچر، نیکلاس سرل

عوامل:
فیلمبرداری: کارتر بورول
تدوین: ویرجینیا کاتز
موسیقی: توبیاس شلیسلر

بودجه کلی: $10,000,000
فروش جهانی: $33,456,058

جزئیات:
ایستگاه چیرینگ کراس که در فیلم استفاده شده یک ایستگاه متروکه است که در فیلم «اسکای فال» هم مورد استفاده قرار گرفته است.
اولین همکاری دو بازیگر بسیار بزرگ تئاتر و سینمای انگلستان هلن میرن و سر ایان مک کلن.
نویسنده فیلمنامه (جفری هچر) پیشتر فیلم «آقای هولمز» را نوشته است که توسط بیل کاندون کارگردانی شده و ایان مک کلن در آن بازی کرده است.
فیلم به «حرامزاده های عوضی» تارانتینو ادای دین کرده است: پوستر فیلم در سر در یک سینما دیده می شود و بتی و روی پس از دیدن فیلم در سینما مکالمه کوتاهی درمورد فیلم دارند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دروغگوی خوب

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری