پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Man on Wire

«مردی روی سیم» فیلمی مستند و محصول سال 2008 است. این فیلم توسط جیمز مارش کارگردانی شده و به اقدام غیرقانونی و شجاعانه فیلیپ پتی در سال 1974 می پردازد که فاصله بین برج های دوقلوی نیویورک را روی یک طناب طی کرد. «مردی روی سیم» در تاریخ 25 جولای 2008 در امریکا به نمایش درآمد و موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم مستند را کسب کند.

عوامل:
فیلمبرداری: ایگور مارتینوویچ
تدوین: جینکس گادفری
موسیقی: جی رالف، مایکل نیمان


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 157 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/38 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 89 از 100 را بر اساس نظر 31 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «مردی روی سیم»
تماشای «مردی روی سیم» تجربه ای به یاد ماندنی است، ترکیبی تماشایی از مصاحبه، تصاویر آرشیوی و صحنه های بازسازی شده که همگی درمورد یکی از عجیب ترین بندبازی های قرن بیستم هستند. جیمز مارش در این فیلم به بندبازی فیلیپ پتی بین برج های دوقلوی نیویورک در سال 1974 می پردازد و این ماجرا را از همان مراحل اولیه برنامه ریزی تا اجرای برنامه دنبال می کند.
زمانی که پتی تصمیم گرفت کار خود را انجام دهد، برج های تجارت جهانی ساختمان هایی تازه ساز بودند، برج هایی دو قلو که نشانگر دوران اقتصادی جدیدی بودند و بسیاری از مردم از آنان نفرت داشتند. چند اتفاق مهم باعث شهرت این دو برج در این سالها شد، یکی بندبازی حیرت آور پتی در سال 1974 و دیگری فیلم کینگ کنگ اثر دینو دی لورنتیس که چند سال بعد ساخته شد. پتی که به خوبی انگلیسی صحبت میکند خود روایت داستان را بر عهده دارد. با اینکه فیلمی از خود عمل بندبازی وجود ندارد اما عکس های زیادی از این واقعه به ثبت رسیده و همچنین ویدیو های زیادی از مراحل آماده سازی پتی ضبط شده است که همگی با صدای راوی همراه شده اند. هم چنین در طول فیلم مصاحبه هایی با دوستان پتی و خانواده اش وجود دارد که باعث می شود بیننده اطلاعات اضافی و بسیار مفیدی را درمورد شخصیت او به دست آورد. در واقع فیلم به شکل یک فیلم ژانر دلهره آور طراحی شده است. ما با شخصیت پتی آشنا می شویم و او را بیشتر می شناسیم. سپس پتی درمیانه خطری وحشتناک قرار میگیرد و ما نیز از طریق همذات پنداری با او احساس اضطراب و وحشت می کنیم. یکی از جنبه های تکان دهنده فیلم ارائه تصاویر نوستالژیک از برج های دوقلو پیش از فاجعه 11 سپتامبر است که اوج شکوه و زیبایی این دو برج را به تصویر میکشد. این جنبه تاریخی باعث شده معنای برخی تصاویر فیلم تغییر کنند، برای مثال تصویری از پتیت بر روی طناب که در پس زمینه آن یک هواپیما وجود دارد بیننده را به سرعت به یاد فاجعه 11 سپتامبر خواهد انداخت. فیلم از طریق این تصاویر تماشایی موفق می شود شخصیت مردی را تصویر کند که به دنبال دست یافتن به غیرممکن است و در این راه از هرکسی که با او موافق نیست فاصله می گیرد. «مردی روی سیم» به مدت 95 دقیقه به تصمیم تاریخی فیلیپ پتی و شخصیت آهنین او می پردازد و در این مدت کاری می کند که بارها نفس بیننده اش در سینه حبس شود.
نویسنده: کن فاکس
منبع: www.tvguide.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 87%
نظر مثبت:
یکی از بهترین مستندهای تاریخ سینما، فیلمی که روی صندلی میخکوبتون میکنه و با ماجرای جذابش اجازه نمیده یک لحظه هم از دیدنش خسته بشید.
نظر منفی:
فیلم موضوع جالبی داره اما بیش از حد طولانی ساخته شده و تا دقایق آخر سراغ بخش های جذاب ماجرا نمیره.

جزئیات:
• فیلیپ پتی در زمان بندبازی بین برج های دوقلو 24 سال سن داشته است.
• جیمز مارش (کارگردان) قبلا فیلم «تئوری همه چیز» (2014) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

مردی روی سیم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری