پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم 2.0

«دو دات صفر» فیلمی هندی در ژانر علمی تخیلی و اکشن و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط اس. شانکار کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جایا موهان و نیشای کوتاندا نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به راجی نیکانت، آکشای کومار و ایمی جکسون اشاره کرد. «دو دات صفر» که با بودجه 80 میلیون دلاری پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای هند محسوب می شود، در تاریخ 29 نوامبر 2018 در هند به نمایش در آمد و جلوه های ویژه آن مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
جایا موهان، نیشای کوتاندا

عوامل:
فیلمبرداری: نیراو شاه
تدوین: آنتونی گنسالوز
موسیقی: ای. آر. رحمان




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 59% را بر اساس 17 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/39 از 10 است: «دو دات صفر استانداردهای سینمای هند در استفاده از جلوه های ویژه را جابه جا کرده و داستانی دارد که به راحتی طرفداران ژانر اکشن را راضی می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «دو دات صفر»
اگر شخصیت های فیلم محبوب «ربات» (2010) را وارد فضای فیلم های دیگر اس. شانکار کنیم چه اتفاقی می افتد؟ این سوالی است که «دو دات صفر» جواب دقیقی به آن می دهد. شانکار کماکان به تم مرکزی فیلم هایش علاقه دارد و در اینجا هم داستان درمورد مردی است که از دیگران به خاطر نابود کردن زندگی اش انتقام می گیرد. در اینجا این داستان کلی به فیلمی تبدیل شده که هم علمی تخیلی است هم وحشت و هم ویترینی از انواع و اقسام جلوه های ویژه کامپیوتری در خود دارد. فیلم با تصویر مردی شروع می شود که خود را از بالای یک برج مخابراتی به پایین پرتاب می کند. سپس با دکتر ویسگاران آشنا می شویم که همراه نیلا (ربات دستیار جدیدش) دیده می شود. به زودی گوشی های موبایل در شهر به طرز عجیبی از دست صاحبانشان به هوا پرتاب می شوند و ویسگاران مامور بررسی علت این واقعه می شود. یک پرنده عظیم که بدنش از گوشی های موبایل ساخته شده به شهر حمله می کند و حالا ویسگاران مجبور می شود از رباتی قدیمی به نام چیتی برای مبارزه با او استفاده کند.
فیلم خیلی به داستان ساده اش تکیه نمی کند و نقطه قوت اصلی اش را در استفاده درست از جلوه های ویژه پیدا می کند. شانکار از تجربه فراوانش استفاده کرده و بار دیگر مخاطبانش را با داستانی ساده مشغول نگه می دارد تا جلوه های تصویری پر هزینه اش را به آنها نشان بدهد. این جلوه ها بسیار درخشان ساخته شده اند و می شود گفت در سطحی بسیار بالاتر از استانداردهای معمول سینمای هند قرار دارند. در این راستا اکران فیلم به صورت سه بعدی به تجربه بهتر آن کمک زیادی می کند چرا که باعث می شود کار گرافیکی عظیمی که روی فیلم انجام شده را ببینید. چیتی رقیبی جذاب برای هیولای فیلم است و همدلی مخاطب را برمی انگیزد. مبارزه او با هیولای اصلی فیلم به شکلی جذاب و با کات های سریع کارگردانی شده که تنش موجود در صحنه را به شدت افزایش می دهد.
تنها چیزی که فیلم فراموش کرده انجام دهد اضافه کردن جوک های بیشتر بوده است. دیالوگ های فیلم داستان آنرا کاملا جلو می برند اما حرف های به یاد ماندنی ای در آنها وجود ندارد و همه چیز تا حد زیادی به جلوه های ویژه محدود مانده است. یکی از نکات مثبت فیلم این است که شانکار از قراردادن آواز در فیلم خودداری کرده و این برای شانکار که با کارگردانی خوب قطعه های موسیقی شناخته می شود، دستاورد مهمی به حساب می آید که در راستای حفظ فضای اکشن فیلم انجام شده است. شانکار در تمام طول فیلم سعی می کند کاری کند تا مبارزه نهایی دو دات صفر و چیتی تاثیرگذار باشد و در نهایت در این امر کاملا به موفقیت می رسد. «دو دات صفر» یک فیلم جذاب و دوست داشتنی است که جلوه های ویژه و صحنه های اکشن فوق العاده خوبی دارد و می تواند طرفداران فیلم های اکشن را کاملا سرگرم کند.

نویسنده: ام. سوگانت
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 72%
نظر مثبت:
جلوه های ویژه و بازی های فیلم به خصوص بازی آکشای کومار بسیار قوی هستند و داستان هم به اندازه کافی لحظه های جذاب داره که شما رو سرگرم نگه داره.
نظر منفی:
این فیلم فقط به خاطر اضافه کردن جلوه های ویژه ساخته شده و هیچ ویژگی مثبت دیگه ای نداره. داستان فیلم کاملا از لحظه اول قابل پیش بینیه و غافلگیری‎ای توی اون وجود نداره.


جزئیات:
• آمیتا باچان به بازی در نقش منفی این فیلم علاقه مند بوده اما تهیه کنندگان با این پیشنهاد مخالفت کرده اند چرا که به نظرشان بینندگان نمی توانند او را در نقش های منفی بپذیرند.
• کمپانی آمازون پخش بین المللی فیلم را برعهده داشته است.
• این اولین فیلم آکشای کومار به زبان تامیل است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دو دات صفر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری