پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Mulan

«مولان» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و درام و محصول سال 2020 است.
این فیلم توسط نیکی کارو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ریک جافا، آماندا سیلور، لورن هاینک و الیزابت مارتین نوشته اند.
از بازیگران فیلم می توان به ییفی لیو، دانی ین و جیسون اسکات لی اشاره کرد.
«مولان» با بودجه ای بالغ بر 200 میلیون دلار ساخته شده و پس از چند بار تعویق اکران به دلیل شیوع ویروس کرونا، بالاخره در تاریخ 4 سپتامبر 2020 از طریق پلتفرم آنلاین دیزنی پلاس به نمایش درآمد.
نویسندگان: ریک جافا، آماندا سیلور، لورن هاینک، الیزابت مارتین عوامل: فیلمبرداری: مندی واکر تدوین: دیوید کالسن موسیقی: هری گرگسون ویلیامز بودجه کلی: $200,000,000 واکنش منتقدها: فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 79% را بر اساس 204 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/06 از 10 است.
در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 45 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
یادداشتی بر فیلم «مولان» نسخه انیمیشنی مولان که در سال 1998 ساخته شد با وجود محبوبیت زیاد نقص هایی داشت که اجازه نمی داد شخصیت ها و داستان غنی مولان به خوبی به نمایش درآیند.
حالا و در ادامه سنت دیزنی برای بازسازی آثار انیمیشنی اش این بار نوبت به این داستان چینی رسیده تا بار دیگر و به شیوه ای جدید به مخاطبان فیلم های این کمپانی عرضه شود.
نسخه جدید مولان به نسبت نسخه قدیمی طولانی تر است و البته به طور کلی رویکرد متفاوتی به این افسانه محلی دارد.
مهم ترین تغییراتی که در نسخه جدید مولان لحاظ شده، اولاً عدم استفاده از آواز و ثانیاً گسترش بیشتر نبردها و معرفی یک ضدقهرمان جدید است، ضدقهرمانی که درست مانند خود مولان به عنوان یک فرد متفاوت از اجتماع طرد شده است.
این تغییرات بسیار هوشمندانه انجام شده اند و نه تنها کل داستان را بهبود می بخشند بلکه مسیر کلی آنرا به سمت متفاوتی می برند که هماهنگی بیشتری با نسخه غیر انیمیشنی دارد.
شخصیت مولان که در ابتدای داستان هویت واقعی اش را مخفی کرده و به ارتش چین می پیوندد، آرام آرام متوجه قدرت ها و ارزش خود می شود و سعی می کند با موانع بیشماری که بر سر راهش قرار می گیرد مبارزه کند.
در نسخه جدید تمامی تصمیمات مولان در این مسیر به پرداخت بهتر شخصیت او کمک می کنند و همین باعث شده بیننده هم بتواند به همراه این شخصیت قدم به قدم داستان و مسیر رشد این شخصیت را پیگیری و تجربه کند.
مثل همه قهرمانان داستان های محلی، مولان هم ناچار به جنگیدن است اما نبرد او تنها وجهه فیزیکی ندارد و مهم تر از آن نبردی است که در ذهن او شکل گرفته و وادارش می کند تا جایگاه واقعی اش را در جامعه عقب افتاده چین پیدا کند.
یکی از جذابیت های فیلم حضور تعداد قابل توجهی از شخصیت های فرعی است که مولان در مسیر پر فراز و نشیب داستان با آنها برخورد می کند.
تنوع این شخصیت ها باعث می شود هم شاهد رگه هایی از کمدی باشیم و هم بتوانیم نبردهای تماشایی و تمرین های مولان را تماشا کنیم.
دانی ین که با حضور در فیلم های ایپ من شناخته می شود در اینجا هم در نقش فرمانده به خوبی از پس نقش فرعی اش برآمده و به کسی تبدیل می شود که استعداد جنگی مولان را کشف می کند.
اما بدون تردید مهم ترین نقطه قوت نسخه غیرانیمیشنی مولان را باید در طراحی خیره کننده صحنه های نبرد فیلم جستجو کرد که در نبردهای تن به تن مولان به اوج خود رسیده است.
نیکی کارو از توانایی فیزیکی بالای بازیگرانش استفاده کرده و توانسته نبردهایی را طراحی کند که در اوج جذابیت چندان هم خشن نیستند و همچنان می توان با خیال راحت آنها را در کنار کودکان تماشا کرد.
«مولان» با این اکشن های جذاب و داستان درگیرکننده اش بدون تردید یکی از بهترین آثار سال کمپانی دیزنی به حساب می آید و باید گفت موفق شده به شکلی تحسین برانگیز انیمیشن محبوب «مولان» (1998) را برای مخاطبان نسل جدید بازسازی کند.
نویسنده: مارک دویسیک منبع: www.markreviewsmovies.com واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی: امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 56% نظر مثبت: مولان صحنه های اکشن بسیار زیبایی داره و علاوه بر این تونسته داستان آشنای انیمیشن مولان (1998) رو به شکلی تغییر بده که همچنان برای بیننده ها جذابیت داشته باشه.
نظر منفی: متاسفانه بازسازی مولان داستان نسخه قدیمی رو تغییر داده و اون رو به شکل یک داستان کاملا معمولی و کلیشه ای درآورده که نه جذابیت خاصی داره و نه میتونه طرفدارای قدیمی این انیمیشن رو راضی کنه.
جزئیات: • ییفی لیو (بازیگر نقش مولان) بیش از 90% صحنه های بدلکاری مولان را خودش انجام داده و از بدلکار استفاده نکرده است.
• بیشتر بخش های فیلم در کشور نیوزیلند فیلمبرداری شده است.
• تونی بنکرافت کارگردان نسخه انیمیشن قدیمی مولان از کیفیت فیلم بازسازی شده ابراز رضایت کرده است.
• نیکی کارو (کارگردان) قبلا فیلم «کشور شمالی» (2005) را ساخته است.
مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفائی

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مولان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری