پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال The Great

کبیر سریالی امریکایی در ژانر تاریخی و کمدی و محصول سال 2020 است. این سریال که بر اساس زندگی کاترین کبیر نوشته شده توسط تونی مک نامارا طراحی شده است. از بازیگران سریال می توان به ال فنینگ، نیکلاس هولت و فوب فاکس اشاره کرد. فصل اول «کبیر» از ده قسمت تشکیل شده و در تاریخ 15 می 2020 بر روی سرویس اینترنتی «هولو» قرار گرفت.
طراح: 
تونی مک نامارا



واکنش منتقدها:
سریال «کبیر» در سایت راتن تومیتوز امتیاز 86% را بر اساس 66 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/4 از 10 است: «کبیر سریالی تماشایی با بازی های بسیار خوب ال فنینگ و نیکلاس هولت است که کمدی هوشمندانه اش را با چشم اندازهای دیدنی و چشم نواز ترکیب کرده است». در سایت متاکریتیک این سریال نمره 76 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر سریال «کبیر»
«کبیر» سریال جدید تونی مک نامارا بر اساس زندگی کاترین کبیر ساخته شده است، مک نامارا که در سال 2018 فیلم اسکاری «سوگلی» را به همراه یورگوس لانتیموس نوشته بود به جزئیات تاریخی زندگی این ملکه کاملا مسلط بوده و توانسته روایت بسیار جذابی را از آن بیرون بکشد. با این وجود فیلم بر روی ماجراهای مشهور زندگی او متمرکز نمی شود و تنها بخش هایی از زندگی واقعی او را مورد استفاده قرار داده که به جذاب شدن ماجرای سریال کمک کرده اند. ال فنینگ نقش کاترین را در دورانی بازی می کند که تازه پایش به دربار باز شده و نوجوانی بی تجربه اما باهوش است. بازی او در این سریال بار دیگر گواه توانایی های بالای او در بازیگری است و او توانسته به خوبی در مرز بی تجربگی و حیله گری حرکت کند. شخصیت کاترین از هر موقعیتی استفاده می کند تا بر روی افراد دربار تاثیر بگذارد و موقعیتش را بهبود ببخشد و ما از طریق بازی فنینگ می توانیم با احساسات و روحیات او بیشتر آشنا شویم و مسیر ترقی او را ببینیم.
درام های تاریخی معمولا با سرعتی آهسته روایت می شوند و سعی می کنند بیننده به فضای تاریخی و طراحی صحنه و لباس آنها عادت کند اما در «کبیر» این رویکرد رعایت نشده است و داستان با سرعتی بسیار بالا روایت می شود. صحنه های کمدی سریع با دیالوگ های کوبنده و شوخی های متنوع شما را به یاد بخش هایی از «بازی تاج و تخت» خواهد انداخت که در آنها تیریون لنیستر با طعنه با شخصیت های دیگر صحبت می کرد. بازیگران سریال همگی این لحن متفاوت و گزنده را درک کرده اند و بازی هایشان را در هماهنگی با آن تنظیم کرده اند. در کنار کاترین گروهی از شخصیت های فرعی وجود دارند که هریک با جزئیات زیادی طراحی شده اند و بخش های مختلف داستان را به حرکت درمی آورند. سریال به خوبی نشان می دهد که اکثر زنان دربار ویژگی های عجیب کاترین را درک نمی کنند و تنها به خوشگذرانی های خودشان مشغول هستند. با این وجود شخصیت های فرعی سریال کلیشه ای طراحی نشده اند و هر یک ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. 
«کبیر» یک سریال تاریخی متفاوت است اما همچنان ویژگی های مثبت این ژانر را درخود دارد. طراحی صحنه ها و لباس های فیلم بسیار چشم نواز هستند و بیننده را به خوبی در فضای تاریخی فیلم غرق می کنند. سازندگان سریال سعی کرده اند صحت تاریخی را به نفع یک روایت جذابتر کنار بگذارند اما همچنان برخی قسمت های سریال دارای اشارات زیرکانه ای به تاریخ روسیه هستند. تونی مک نامارا با «کبیر» شیوه کاملا جدیدی را برای ساخت سریال های تاریخی پیشنهاد داده و ثابت کرده که در این سریال ها می توان با یک لحن سرخوشانه و کمیک به داستان های تاریخی نگاه کرد و همچنان از پیام های جدی آنها غافل نشد.
نویسنده: سامانتا نلسون
منبع: www.polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 85%
نظر مثبت:
یک سریال متفاوت و جذاب با بازی عالی ال فانینگ که پر از لحظات خنده دار و سرگرم کننده ست. اگر به شوخی های کلامی و آثار تاریخی علاقه دارید این سریال با کیفیت رو از دست ندید.
نظر منفی:
ماجرای کلی سریال جذابه اما از لحاظ تاریخی اصلا صحت نداره و به همین خاطر بهتر بود برای ساختنش از اسم های واقعی استفاده نمی شد. فیلم مدام سعی میکنه با شوخی های بی مزه بیننده رو به خنده بندازه در حالیکه به جای این کار باید تلاش می کرد داستان اصلیش رو سریعتر جلو ببره.

جزئیات:
• در سریال مادر پیتر به عنوان ملکه پیشین روسیه معرفی شده در حالیکه در واقعیت قبل از پیتر خاله او ملکه الیزابت حاکم روسیه بوده است.
• ال فانینگ و پیتر هولت قبلا در فیلم «جوانتر ها» (2014) هم بازی بوده اند.
• تونی مک نامارا (طراح) قبلا فیلم «سوگلی» (2018) را نوشته است. 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به سریال

کبیر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری