پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Arctic Tale

«افسانه قطب شمال» فیلمی مستند و محصول سال 2007 است. این فیلم توسط آدام راوچ و سارا رابرتسون کارگردانی شده و کوین لطیفه نقش راوی آنرا بر عهده دارد. «افسانه قطب شمال» به شرایط سخت زندگی در قطب شمال می پردازد و مراحل پرورش فرزند توسط یک خرس قطبی و یک گراز دریایی را نشان می دهد. این فیلم در تاریخ 17 آگوست 2007 در امریکا به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
راوی: 
کوین لطیفه
عوامل:
فیلمبرداری: آدام راوچ
تدوین: بث اشپیگل
موسیقی: جوبی تالبوت

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 61% را بر اساس 98 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/83 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «افسانه قطب شمال»
سال 2006 که مستند تاثیرگذار «یک حقیقت تلخ» به نمایش درآمد ناگهان توجه عمومی به سمت مسئله یخ های قطبی و وضعیت دشوار جانوران ساکن قطب شمال جلب شد. حالا مستندی جدید درمورد این قلمرو عجیب و جادویی ساخته شده که هرچند روایتی ساده تر دارد اما می تواند همچنان نسبت به وضعیت خطرناک این قاره هشدار دهنده باشد. 
«افسانه قطب شمال» البته تنها برای یادآوری مشکلات محیط زیستی ساخته نشده و علاقه مندان به خرس های بازیگوش و بامزه را هم کاملا راضی می کند. فیلم که در طول چندین سال فیلمبرداری شده، به زندگی پرفراز و نشیب دو جانور کم سن و سال می پردازد که یکی از آنها یک خرس قطبی و دیگری یک گراز دریایی کوچک است. خانه آنها در قلمرو یخ زده قطب شمال قرار دارد و آنها باید به سرعت خود را با سختی های این منطقه وفق دهند. گراز دریایی به همراه مادر و گروهی از هم قبیله ای هایش بزرگ می شود اما خرس قطبی تنها مادرش را دارد و این شرایط را برای آنها سخت تر می کند. تغییرات آب و هوایی باعث می شود این موجودات زیبا به مهاجرت های طولانی دست بزنند تا بتوانند مکان مناسب برای زندگی‎شان را پیدا کنند. فیلم نشان می دهد که گرمایش بیش از حد زمین چگونه باعث از بین رفتن زیستگاه این موجودات و در نتیجه قرارگیری آنها در خطر انقراض شده است. فیلمساز سعی کرده از فیلمبرداری با کیفیت و مناظر خیره کننده قطب برای نشان دادن جزئیات رفتاری این موجودات استفاده کند و تا حد زیادی در رسیدن به این هدف موفق عمل کرده است. هر دو سوژه اصلی فیلم در شرایط مختلف از نزدیک نشان داده می شوند و بیننده می تواند تغییرات و رشد آنها را همراه با پیشرفت فیلم تماشا کند. متنی که برای کوین لطیفه (راوی) نوشته شده است، به اندازه مستند های کمپانی دیزنی نیچر سرگرم کننده و شوخ طبعانه نیست اما همچنان موفق شده تمام جزئیات مورد نیاز برای بیننده را به او انتقال دهد. هر بار که راوی می گوید «اما این بار شرایط تغییر کرده...» یا «اما امسال اتفاقات متفاوتی رقم می خورند...» توجه بیننده به تغییرات اقلیمی و گرمایش قطب جلب می شود و این نکته ای بسیار مثبت برای فیلمی است که می خواهد درمورد یک مشکل زیست محیطی بزرگ اطلاع رسانی کند. «افسانه قطب شمال» با این اطلاعات مفید و فیلمبرداری زیبا به یک مستند سرگرم کننده تبدیل شده که می تواند طرفداران مستندهای حیات وحش را کاملا راضی کند. 
نویسنده: کن فاکس
منبع: www.tvguide.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 61%
نظر مثبت:
یک مستند تاثیرگذار درمورد قطب شمال که به شکل خیلی جذابی زندگی سخت حیوانات این منطقه رو نشون میده بدون اینکه از تصاویر دلخراش استفاده کنه. اگه از تماشای خرس های قطبی لذت می برید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
تصویربرداری فیلم و توجه اون به جزئیات فوق العاده ست اما متنی که برای فیلم نوشته شده بیش از حد طولانیه و اگر کوتاه تر میشد بیننده میتونست با راحتی بیشتری با سوژه های فیلم ارتباط برقرار کنه.

جزئیات:
• سارا رابرتسون (کارگردان) قبلا مستند «خرس های قطبی: ماجرای یک تابستان» (2012) را ساخته است.

مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

افسانه قطب شمال

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری