پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Oceans

«اقیانوس ها» فیلمی مستند و محصول سال 2009 است. این فیلم توسط ژاک پرین و ژاک کلوزاد کارگردانی شده و پیرس براسنان نقش راوی آنرا بر عهده دارد. «اقیانوس ها» به حیات وحش متنوع اقیانوس و نابودی منابع طبیعی با اهمیت آن می پردازد، اکران فیلم در تاریخ 22 آوریل 2010 در امریکا با استقبال همه جانبه منتقدان روبرو شد.

عوامل:
فیلمبرداری: مایکل بنجامین، لوک دریون
تدوین: وینسنت اشمیت
موسیقی: برونو کولایس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 79 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/43 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 75 از 100 را بر اساس نظر 30 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «اقیانوس ها»
مستند جدید کمپانی دیزنی نیچر که با همکاری یک کمپانی مستندسازی فرانسوی تهیه شده پر از لحظات هیپنوتیک و مسحور کننده است. شکل گیری الگوهای هندسی عجیب و منظم در حرکت ماهی ها و ترکیب آنها با همدیگر، نگاهی میکروسکوپی به آب و شباهت آن به اجرام فضایی و مناظر دیدنی زیرآب همگی بخش هایی از این مستند هستند که نشان می دهند کمپانی دیزنی در چه سطح بالایی به تهیه آثار مستند حیات وحش می پردازد. فیلم در ادامه مستند «زمین» (2007) ساخته شده اما لحن بسیار متفاوتی با آن دارد. ژاک پرین و ژاک کلوزاد در این فیلم به بررسی دقیق زندگی اقیانوس ها پرداخته اند و چندان برای بخشیدن ویژگی های انسانی به سوژه هایشان تلاش نکرده اند، حتی راوی هم بر خلاف سایر آثار دیزنی نیچر به کمک مخاطب نمی آید و با حضور کم رنگ خود جا را برای تصاویر چشم نواز فیلم خالی می گذارد.
بدون تردید خلاصه کردن زندگی اقیانوس ها در یک زمان یک ساعت و نیمه کاری غیرممکن است. اکوسیستمی با عظمت اقیانوس که بیش از سه چهارم حیات کره زمین را تشکیل می دهد، آنقدر از نظر حیات وحش و تنوع گونه ها غنی است که هیچ مستندی نمی تواند ادعای نمایش کامل آنرا داشته باشد. بخش های زیادی از اقیانوس به دلیل عمق بالا به طور کامل از دسترس سازندگان فیلم خارج بوده اند و فیلمساز در طول فیلم بارها سعی کرده نشان دهد که آنچه تماشاگر می بیند تنها بخش بسیار کوچکی از اکوسیستم دریایی کره زمین است. با وجود تحقیقات بسیاری که بر روی سفرهای فضایی انجام شده بشر همچنان از دسترسی به بخش های بزرگی از اقیانوس ها محروم است و کارگردانان فیلم نشان داده اند که این مناطق همچنان پر از عجایب طبیعی و رازهایی هستند که برای بشر حل نشده اند. نمایش فیلم از گونه های جانوری اقیانوس بسیار چشم نواز است، فیلمبرداری تماشایی مستند بیننده را به سرعت با جانورانی متنوع آشنا می کند که در یک نظم به شدت دقیق در حال زندگی هستند. زیبا ترین بخش های فیلم بدون تردید در جاهایی رقم می خورد که کارگردان سعی کرده روی حرکات دقیق ماهی ها و وال ها متمرکز شود، بیننده می تواند نظم فوق العاده موجود در حرکات و رفتار این جانوران را تماشا کند و همزمان به نابودی تدریجی این منابع حیاتی مهم به دست بشر فکر کند. در بخش های بعدی، فیلم به سراغ صخره های مرجانی می رود و زیبایی های این مناطق را به تصویر می کشد. تنوع رنگی بالا و حرکت دائمی اکوسیستم اقیانوس عاملی است که «اقیانوس ها» را به یکی از زیباترین آثار کمپانی دیزنی نیچر تبدیل کرده است، فیلمی که هم دقت علمی بالایی دارد و هم از نظر فنی با استاندارد های مستندسازی در این کمپانی هماهنگی دارد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 75%
نظر مثبت:
یک مستند تماشایی با فیلمبرداری بی نظیر که تمام زیبایی های اقیانوس ها رو نشون میده و حتی یک لحظه هم برای نشون دادن سوژه هاش وقت تلف نمی کنه. 
نظر منفی:
«اقیانوس ها» از نظر تصویربرداری یکی از زیباترین مستند هاییه که دیدم اما متن روایت اون به شدت بد نوشته شده و هیچ کمکی به درک فیلم نمیکنه.

جزئیات:
• ژاک پرین (کارگردان) قبلا مستند «فصل ها» (2015) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

اقیانوس

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری