پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Tesla

«تسلا» فیلمی امریکایی در ژانر زندگینامه ای و درام و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط مایکل آلمریدا انجام شده و از بازیگران آن می توان به ایتان هاوک، ایو هیوسون و الی اسمیت اشاره کرد. «تسلا» در جشنواره ساندنس اکران شد و سپس در تاریخ 21 آگوست 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
مایکل آلمریدا
عوامل:
فیلمبرداری: شین پرایس ویلیامز
تدوین: کاترین شوبرت
موسیقی: جان پیسانو
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 75% را بر اساس 24 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/82 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «تسلا»
مایکل آلمریدا در آثارش همواره بر روی شخصیت هایی تمرکز می کند که از نظر ذهنی پیشرو هستند و سعی می کنند از سطح دانش عمومی فراتر بروند. به همین خاطر بود که وقتی سال گذشته خبر ساخته شدن فیلم زندگینامه نیکلا تسلا به کارگردانی او منتشر شد همه بر این باور بودند که او می تواند زندگی تسلا را به شکلی هیجان انگیز بازسازی کند.
«تسلا» مدام بین قرن 18 و زمان حال در رفت و برگشت است و آلمریدا (کارگردان) سعی کرده با این رفت و برگشت های زمانی پیشرو بودن تسلا در زمینه امواج الکترومغناطیس را به بیننده نشان دهد. در دورانی که ارتباط از طریق سیم شبیه به یک معجزه بوده، نیکلا تسلا خواب جهانی را می دیده که بخش های مختلف آن از طریق امواج نامرئی به صورت کامل به هم متصل شده اند. فیلم فرم زندگینامه ای معمولی ندارد و این مسئله ممکن است برای برخی از بینندگان آزاردهنده باشد، با این حال تلاش کارگردان برای شناخت وجه انسانی تسلا باعث شده با یک اثر به شدت صادقانه و روراست طرف باشیم که مدام با انتخاب های افراطی اش بیننده را غافلگیر می کند. کارگردان به سوژه اش علاقه زیادی داشته و حتی گفته می شود فیلمنامه را سالها پیش نوشته اما تاکنون هرگز موفق به ساخت آن نشده بود. همین علاقه شخصی است که باعث شده فیلم به ترکیب عجیبی از صحت تاریخی، زندگینامه و حتی هجو تبدیل شود. ترکیبی متناقض که شباهتی غیرقابل انکار با شخصیت خود نیکلا تسلا دارد. سبک متناقض فیلم بزرگ ترین چالش خود را بر سر راه ایتان هاوک برای بازی در نقش اصلی فیلم قرار داده است. هاوک نقش فردی را بازی می کند که کاملا در فانتزی هایش غرق شده و این کار را با همان ظرافت و دقتی انجام می دهد که از او انتظار داریم. بازی خوب هاوک در نقش تسلا به خوبی با بازی های فرعی فیلم و به خصوص بازی کایل مک لاکلان در نقش توماس ادیسون هماهنگ شده و توانسته لحن کمدی فیلم را قوی تر کند. رقابت ادیسون و تسلا قبلا در فیلم «جنگ در جریان» نشان داده شده بود که در آنجا بندیکت کامبربچ نقش ادیسون را بازی می کرد، با این حال در «تسلا» بیشتر شاهد تمرکز روی خصوصیت های شخصیتی خود تسلا هستیم و بقیه ماجراها جنبه فرعی دارند. یکی از جذابیت های فیلم در این زمینه حضور زنی به نام آنی مورگان در نقش راوی فیلم است که عشق یک طرفه او باعث می شود با برخی ویژگی های منفی شخصیت تسلا از جمله غرور بیش از حد او نیز آشنا شویم. «تسلا» یک فیلم زندگینامه ای معمولی نیست، اما تلاش تحسین برانگیز مایکل آلمریدا برای بازسازی شخصیت عجیب نیکلا تسلا آنقدر جذاب از کار درآمده که می تواند علاقه مندان به آثار زندگینامه ای را کاملا راضی کند.
نویسنده: دیوید رونی
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
تسلا بازی های بسیار خوبی داره و سعی کرده داستان زندگی نیکلا تسلا رو به شکل متفاوتی تعریف کنه. فیلم از نظر کارگردانی بسیار با کیفیت ساخته شده و بیننده رو کاملا درگیر فرم نامتعارف خودش میکنه.
نظر منفی:
تسلا زندگی عجیبی داشته اما این فیلم به جای تمرکز روی بخش های هیجان انگیز زندگی تسلا سعی کرده بیشتر به درونیات این شخصیت نزدیک بشه و توی این کار هم اصلا موفق عمل نکرده. 


جزئیات:
• مایکل آلمریدا (کارگردان) قبلا فیلم «آزمایشگر» (2015) را ساخته است.

مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تسلا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری