پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Gundala

«گوندالا» فیلمی اندونزیایی در ژانر ابرقهرمانی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط جوکو انور انجام شده و از بازیگران آن می توان به آبیمانا آریاساتیا، تارا باسرو و برونت پالاری اشاره کرد. «گوندالا» در تاریخ 2 ژوئن 2020 به صورت آنلاین اکران شد.

نویسندگان: 
جوکو انور

عوامل:
فیلمبرداری: ایکال تانجونگ
تدوین: دیندا آماندا
موسیقی: بامبی گوستی، تونی مرل، آگیل ناروتاما


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 45 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «گوندالا»
جوکو انور کاگردان مشهور اندونزیایی که با ساخت فیلم «برده های شیطان» (2017) به شهرت رسید، حالا و در تازه ترین اثرش به سراغ سبکی متفاوت از فیلمسازی رفته که در دنیای غیرانگلیسی زبان معمولا استقبالی از آن نمی شود. «گوندالا» تازه ترین اثر او فیلمی در ژانر ابرقهرمانی است که از یک کتاب کمیک اندونزیایی به همین نام اقتباس شده و صحنه های اکشن فوق العاده آن توجه هر سینمادوستی را به خودشان جلب می کنند.
داستان فیلم در جاکارتا اتفاق می افتد جایی که ابرقهرمانی به نام سانکاکا به آخرین امید مردم در مبارزه با فساد و هرج و مرج تبدیل شده است. داستان فیلم با شخصیت های فرعی دوست داشتنی و ضدقهرمان جذابش نوید شکل گیری یک مجموعه فیلم بسیار موفق را می دهد که شماره یک آن می تواند طرفداران این ژانر را به راحتی به سمت تماشای آثار دیگر این مجموعه سوق دهد. نیم ساعت ابتدایی فیلم حومه فقیرنشین جاکارتا را به خوبی نشان می دهد و بیننده را با شخصیت اصلی اش آشنا می کند. کودکی که در فقیرترین محله شهر زندگی می کند و کشته شدن پدرش در اعتصابات کارگری را می بیند. پس از اینکه شخصیت اصلی و فضای داستان معرفی شدند فیلم بیست سال جلو می رود و سانکاکا را نشان می دهد که در جایی مشغول به کار شده و سعی می کند درگیر هیچ دردسری نشود. اما وقتی گروهی از اراذل و اوباش همسایه او را تهدید می کنند، سانکاکا دیگر نمی تواند شرایط را تحمل کند و تحریک می شود که به این هرج و مرج پایان دهد. طولی نمی کشد که شخصیت اصلی داستان قدرت های رزمی فوق العاده ای پیدا می کند و سعی می کند هر طور شده رئیس خلافکار های شهر به نام پنگکور را شکست دهد. اگر برای تماشای صحنه های اکشن «گوندالا» را تماشا کنید، ناامید نخواهید شد. فیلم پر از سکانس های نبرد تماشایی‎ای است که توسط اندرو سلیمان طراح حرکت مشهور، طراحی شده اند. ایکال تانجونگ که تا به حال 8 فیلم از آثار جوکو انور را فیلمبرداری کرده در اینجا هم هماهنگی فوق العاده خود با کارگردان را نشان داده و توانسته تصاویری به شدت زیبا ضبط کند که به خوبی داستان فیلم را پیش می برند. کسانی که از تماشای آثار ابرقهرمانی امریکایی خسته شده اند از تماشای «گوندالا» لذت خواهند برد چرا که جنس کمدی آن با این آثار متفاوت است و لحن جدیدی به داستان های همیشگی این ژانر بخشیده است. طبق شنیده ها بودجه کلی فیلم چیزی حدود 3 میلیون دلار بوده که از رقم تولیدی فیلم های امریکایی به مراتب پایین تر است، اگر این عدد را با کیفیت تصویری و صوتی فیلم مقایسه کنید فوراً متوجه می شوید که چرا کار جوکو انور و تیم همکاران او تا این حد در اروپا و امریکا مورد توجه قرار گرفته است.
نویسنده: ریچارد کویپرز
منبع: www.variety.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 80%
نظر مثبت:
این فیلم هم داستان جذابی داره و هم جلوه های ویژه و فیلمبرداری اون بسیار با کیفیت هستند اگر از دیدن فیلمای ابرقهرمانی امریکایی خسته شدید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
فیلم به نسبت این که توی کشور گمنامی مثل اندونزی تولید شده کیفیت خیلی بالایی داره اما همچنان داستانش رو به شدت کلیشه ای پیش میبره و نکته خاصی نداره که اون رو از بقیه آثار این ژانر متمایز کنه.

جزئیات:
• جوکو انور (کارگردان) قبلا فیلم «برده های شیطان» (2017) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

گوندالا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری