پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Enola Holmes

«النا هولمز» فیلمی بریتانیایی در ژانر ماجراجویی و معمایی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط هری بردبیر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جک تورن بر اساس کتابی از نانسی اسپرینگر نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به میلی بابی براون، هنری کاویل و سم کلافین اشاره کرد. «النا هولمز» در تاریخ 23 سپتامبر 2020 به صورت آنلاین به نمایش درآمد و مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 71% را بر اساس 172 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/05 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 30 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «انولا هولمز»
در رمان های شرلوک هلمز اثر آرتور کنان دویل، به جز داشتن یک برادر اشاره ای به زندگی گذشته و خانواده شرلوک هولمز وجود ندارد. البته تعجبی ندارد که شخصیتی مانند شرلوک هولمز هرگز اجازه ندهد چنین اطلاعاتی به بیرون درز کند. او آدمی به شدت درونگرا و محتاط است و از اینکه کسی به زندگی اش سرک بکشد اصلا خوشش نمی آید. نبودن این اطلاعات زندگینامه ای برای چنین شخصیت مشهوری باعث شده تلاش هایی برای پر کردن این خلا انجام شود و حالا در فیلم «انولا هولمز» شخصیت محوری داستان خواهر شرلوک هولمز به نام النا است که از نظر هوش دست کمی از برادرش ندارد.
داستان فیلم بر اساس رمانی از نانسی اسپرینگز نوشته شده است و در آن بر روی گذشته خانوادگی شرلوک هولمز و خواهر جوانترش به نام النا تمرکز می شود. فیلمنامه جک تورن تنها به این ایده جذاب بسنده نکرده و موفق شده این شخصیت جدید (النا) را به یک انسان باورپذیر و دوست داشتنی تبدیل کند. همچنین مسیر داستانی فیلم شبیه به خود ماجراهای شرلوک هولمز از یک معمای مرکزی بسیار جذاب تشکیل شده که اجازه نمی دهد بیننده از دنبال کردن شخصیت ها و موقعیت های مختلف خسته شود. اصلی ترین دلیل موفقیت فیلم در این است که بیننده می تواند به راحتی با شخصیت النا ارتباط برقرار کند و به همراه او وارد داستان فیلم شود. شباهت های او با برادرش چیزی است که باعث می شود بیننده در ابتدا به او علاقه مند شود اما به زودی متوجه می شویم که او خود شخصیتی خاص و بسیار باهوش است که حتی می تواند شرلوک را هم دور بزند. بازی بسیار ماهرانه میلی بابی براون در نقش النا نیز به پذیرفته شدن این شخصیت توسط بینندگان بسیار کمک کرده است، او با این نقش نشان داده که باید به عنوان یکی از بهترین استعدادهای بازیگری انگلستان در نظر گرفته شود. در فیلم مجموعه ای از فلش بک ها وجود دارد که بیننده را با دوران کودکی و تربیت خانوادگی النا آشنا می کند. این بخش ها باعث می شود بیننده شخصیت اصلی فیلم را بهتر درک کند و با تصمیمات او بهتر کنار بیاید. فیلم از نظر کارگردانی هم به شیوه ای ساخته شده که آثار شرلوک هولمز را به یاد بیننده می آورد، هم نوع و لحن بازی ها و هم حرکات دوربین کمک می کند تا بیننده به بهترین شکل در جریان معمای فیلم قرار بگیرد و تا لحظه آخر منتظر حل شدن آن باقی بماند. اما درست شبیه به خود شخصیت النا هولمز این فیلم هم کپی ای از فیلم های شرلوک هولمز نیست و به یک شخصیت مستقل و دوست داشتنی دست پیدا کرده که بینندگان را امیدوار می کند تا بتوانند در آینده داستان های بیشتری درمورد النا هولمز ببینند.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 71%
نظر مثبت:
یک فیلم معمایی عالی با بازی های فوق العاده خوب و داستانی که اجازه نمیده یک لحظه هم حوصله تون از تماشای فیلم سر بره، اگه به آثار کاراگاهی و به خصوص فیلم های شرلوک هولمز علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
داستان اصلی فیلم خیلی جذاب نوشته شده اما داستان های فرعی فیلم و به خصوص دیالوگ ها خیلی بد نوشته شدن و مدام حواس بیننده رو از این داستان اصلی و شخصیت النا هولمز پرت می کنن.

دیالوگ برگزیده:
شرلوک: بعضی وقتا باید پاهاتو یکم توی آب فرو ببری تا بتونی کوسه ها رو بیاری به سطح آب.

جزئیات:
• در این فیلم النا و مادرش را حین زنبورداری می بینیم، در سریال شرلوک هولمز او موقع بازنشستگی این کار را به عنوان سرگرمی انتخاب می کند.
• این فیلم از رمان «معماهای النا هولمز» اثر نانسی اسپرینگر اقتباس شده است.
• سم کلافین که نقش برادر بزرگ تر شرلوک هولمز (با بازی هنری کاویل) را بازی می کند در واقعیت سه سال از هنری کاویل جوان تر است.
• هری بردبیر (کارگردان) قبلا سریال «فلی‎بگ» را کارگردانی کرده است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

انولا هولمز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری