پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Serious Men

درباره فیلم:
«مردان جدی» فیلمی هندی در ژانر کمدی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط سودیر میشرا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا نیرن بات نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به نوازالدین صدیقی، نسار و آکشاس داس اشاره کرد. «مردان جدی» در تاریخ 2 اکتبر 2020 از طریق پلتفرم نت فلیکس به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران این سرویس قرار گرفت.

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان داستان دلنشین فیلم و بازی های آن را تحسین کرده اند. روهان ناهار از نشریه «هندوستان تایمز» فیلم را «یکی از بهترین بازی های کارنامه نوازالدین صدیقی» دانسته و فیلمنامه پر جزئیات آنرا تحسین کرده است.

یادداشتی بر فیلم «مردان جدی»
در جدیدترین فیلم سودیر میشرا به نام «مردان جدی» نوازالدین صدیقی نقش آیان را بازی می کند که منشی یک مقام حکومتی است و در بمبئی زندگی می کند. او اصلیتی تامیلی دارد و در کودکی به بمبئی آورده شده است. اما تفاوت او و رئیسش تنها در موقعیت اجتماعی شان نیست و او به خاطر اینکه پیرو دین برهمایی است نیز مورد تمسخر قرار می گیرد. 
«مردان جدی» به سنت کارهای قبلی میشرا (کارگردان) وفادار می ماند و شخصیت های آن متعلق به طبقات اجتماعی متفاوتی هستند. این شخصیت ها در یک داستان منسجم و قوی کنار هم قرار گرفته اند و هر یک در شکل گیری قصه نقش مشخصی را برعهده دارند. این داستان بر اساس رمانی به همین نام اثر مانو جوزف نوشته شده است و مهم ترین ویژگی آن در شوخ طبعی و هیجان بالای آن است. این جنبه کمدی «مردان جدی» باعث می شود بیننده در همان دقایق اولیه فیلم با شخصیت ها ارتباط برقرار کرده و به سرنوشت آنها علاقه مند شود. اما با جلوتر رفتن فیلم کم کم هسته اصلی داستان فیلم به نمایش درمی‎آید. فیلم که توسط پلتفرم نت فلیکس به نمایش جهانی درآمده است، تصویری از جامعه پیچیده و طبقاتی هند ترسیم می کند که در آن اراده افراد تحت تاثیر جایگاه اجتماعی شان قرار می گیرد و محدود می شود. شخصیت اصلی فیلم که متوجه می شود پسرش یک نابغه است فوراً تصمیم می گیرد کاری کند تا او در بند این طبقه بندی های اجتماعی قرار نگیرد. یکی از جنبه های بسیار مثبت فیلم بازی درخشان نواز الدین صدیقی در نقش آیان است که مطمئنا طرفداران این بازیگر بزرگ هندی را سرگرم خواهد کرد. صدیقی در این فیلم از تمام توانایی بازیگری اش استفاده کرده چون فیلم هم لحظات خنده دار زیادی دارد و هم از نظر عاطفی بیننده را درگیر می کند. صدیقی توانسته از تجربه بالای خود در فیلم های جدی استفاده کند و به شخصیت آیان چنان عمقی ببخشد که بیننده را کاملا درگیر زندگی این شخصیت داستانی کند. خوشبختانه بازیگران مکمل فیلم هم توانسته اند بازی هایشان را به خوبی با نوازالدین هماهنگ کنند و به همین دلیل روابط آن ها به شدت باورپذیر از کار درآمده است. پیام اصلی فیلم با این بازی های خوب به شکلی تاثیرگذار به بیننده منتقل می شود، این پیام ذات جامعه به شدت طبقاتی هند را نشان می دهد که در آن شخصیت اصلی از استعداد پسرش به عنوان بلیطی برای خروج از طبقه اجتماعی اش استفاده می کند. این تصویر واقعی از جامعه هند سالها بود در سینمای جریان اصلی و کمدی این کشور ناپدید شده بود اما فیلم هایی مانند «مردان جدی» همیشه می توانند آیینه تمام نمای فرهنگ و اجتماع یک کشور باشند.
نویسنده: سیبال چاتراجی
منبع: www.ndtv.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم هندی بسیار دیدنی که کمدی بسیار هوشمندانه ای داره و سعی کرده لحظه های خنده دار رو با یک پیام اجتماعی قوی ترکیب کنه.
نظر منفی:
«مردان جدی» بازی های خوبی داره اما داستانش اصلا خلاقانه نیست و کارایی که شخصیت ها انجام میدن زیاد با منطق جور در نمیاد.

جزئیات:
• این فیلم بر اساس رمانی از مانو جوزف نوشته شده است.
• سودیر میشرا قبلا فیلم «انکار» (2013) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مردان جدی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری